Polityka prywatności
POSTANOWIENIA OGÓLNE
Niniejsza Polityka prywatności określa zasady przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem strony internetowej dostępnej pod adresem www.ibipolska.pl (dalej: Serwis) oraz wykorzystywania ciasteczek.
Administrator i dane kontaktowe
- Administratorem danych osobowych Użytkowników Serwisu jest IBI Holdings Trust spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Złota 59, 00-120 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem0000799206, NIP 7010940174 REGON 384108599, kapitał zakładowy 5.000 zł. (dalej: Administrator).
 - W sprawie ochrony danych osobowych Użytkownicy Serwisu mogą skontaktować się z Administratorem pod adresami:
adres: Złota 59, 00-120 Warszawa,
e-mail: biuro@ibipolska.pl,
tel: +48 22 490 48 75. 
Przetwarzane dane
- Użytkownicy Serwisu pozostają anonimowi do czasu dobrowolnego podania przez nich swoich danych osobowych.
 - W przypadku korzystania z Serwisu przez Użytkownika informacje zawarte w logach systemowych (np. adres IP) wykorzystywane są przez Administratora w celach technicznych związanych z działaniem Serwisu oraz w celach statystycznych.
 - Skorzystanie z formularza kontaktowego znajdującego się w Serwisie wymaga zamieszczenia danych osobowych w postaci nazwa firmy, NIP, numer księgi wieczystej i adres nieruchomości, imię, numer telefonu oraz adres e- mail.
 
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych
- Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników Serwisu zgodnie z regulacjami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r., w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych i uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej RODO) oraz ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2019 r., poz 1781 t.j. ze zm.).
 - Administrator przetwarza dane osobowe w celu:
- umożliwienia Administratorowi kontaktu z Użytkownikiem Serwisu kontaktującym się z Administratorem za pośrednictwem formularza kontaktowego, w tym przesłania odpowiedzi (podstawa prawna: 6 ust. 1 litera f) RODO),
 - jeżeli dojdzie do zawarcia umowy z Administratorem – umożliwienia Administratorowi prawidłowej realizacji umowy (podstawa prawna: 6 ust. 1 litera b) RODO),
 - jeżeli dojdzie do zawarcia umowy z Administratorem – realizacji ciążących na Administratorze obowiązków wynikających z obowiązującego prawa (podstawa prawna: 6 ust. 1 litera c) RODO),
 - jeśli dojdzie do zawarcia umowy z Administratorem – otrzymania informacji marketingowych po uprzednim udzieleniu zgody (podstawa prawna: 6 ust. 1 litera a) RODO),
 - jeżeli dojdzie do zawarcia umowy z Administratorem – ewentualnego dochodzenia roszczeń cywilnoprawnych lub obrony przed takimi roszczeniami (podstawa prawna: 6 ust. 1 litera f) RODO),
 - danych przestawicieli i pracowników klientów w celu rozpatrzenia wniosku o udzielenie pożyczki, przedłożenia oferty, ewentualnego zawarcia i wykonania umowy (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 litera f) RODO),
 - analiz statystycznych (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 litera f) RODO).
 
 - Przekazanie przez Użytkownika jego danych jest dobrowolne, jednak konieczne do skontaktowania z Administratorem. Brak wskazania danych uniemożliwi kontakt ze strony Administratora oraz udzielenie odpowiedzi.
 
Sposób przetwarzania danych osobowych
Dane osobowe przetwarzane są:
- zgodnie z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych oraz RODO,
 - zgodnie z wdrożonymi wewnętrznymi procedurami dotyczącymi ochrony danych osobowych,
 - w zakresie niezbędnym do udzielenia odpowiedzi lub zawarcia, ukształtowania treści umowy, zmiany bądź jej rozwiązania,
 - w zakresie niezbędnym do wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów, a przetwarzanie nie narusza praw i wolności osoby, której dane dotyczą.
 
Dane osobowe przetwarzane są w głównie w formie elektronicznej i/lub papierowej, poprzez zapisywanie, przetwarzanie, archiwizację i przekazywanie danych, także z wykorzystaniem narzędzi informatycznych. Narzędzia i nośniki wykorzystywane w procesie przetwarzania danych pozwalają na zapewnienie bezpieczeństwa i poufności danych.
Dane nie są profilowane (jednak przy rozpoznawaniu wniosku o pożyczkę Administrator może korzystać z wyników profilowania przekazanych przez Biuro Informacji Gospodarczej lub Biuro Informacji Kredytowej).
Decyzja nie jest podejmowana w sposób zautomatyzowany.
Udostępnianie i powierzanie danych osobowych
- Administrator ma prawo udostępniać dane osobowe podmiotom upoważnionym na podstawie właściwych przepisów prawa (np. organom ścigania lub innym osobom w zakresie niezbędnym do przestrzegania prawa).
 - Dane osobowe mogą być ujawnione pracownikom lub współpracownikom Administratora, a także podmiotom udzielającym wsparcia Administratorowi na zasadzie zleconych usług i zgodnie z zawartymi umowami powierzenia (np. dostawcy oprogramowania, dostawcy z obszarów: księgowość, hosting, zarządzanie stroną internetową), podmiotom świadczącym usługi pocztowe, kurierskie.
 - Każdy z wyżej wskazanych podmiotów zostanie wybrany z należytą starannością pod względem posiadanego względem nich zaufania na rynku, zapewnienia bezpieczeństwa danych osobowych, a ponadto obowiązków nałożonych na nich poprzez umowy zawarte z
 - W przypadku planowanego przekazania danych innym podmiotom niż wyżej wskazane Użytkownik zostanie o tym powiadomiony i poproszony o wyrażenie zgody.
 - Dane mogą zostać przekazane poza teren Unii Europejskiej wyłącznie, gdy konieczność ta będzie wynikać z zawartej z Użytkownikiem umowy, jedynie po zastosowaniu odpowiednich gwarancji wymaganych obowiązującymi przepisami prawa.
 
Okres przechowywania danych osobowych
Dane osobowe przechowywane będą:
- 
- w zakresie komunikacji: przez okres niezbędny do prawidłowej realizacji komunikacji,
 - w zakresie umowy: przez okres obowiązywania obowiązków wynikających z zawartej z Użytkownikiem umowy lub do czasu wyegzekwowania przestrzegania obowiązującej umowy,
 - w zakresie obowiązków wynikających z przepisów prawa: do czasu ustania obowiązków prawnych (łącznie z wnioskami organów),
 - w zakresie marketingu: do czasu cofnięcia zgody,
 - w zakresie roszczeń: do czasu rozwiązania sporów, utrzymania bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom,
 - w zakresie statystyki: w okresie 2 lat.
 
 
Dane osobowe osób niekorzystających z formularza kontaktowego znajdującego się w Serwisie będą przechowywane przez okres posiadania zapisanych na urządzeniach plików cookies. Szczegóły korzystania z ciasteczek znajdują się w § 10 i następnych niniejszej Polityki Prywatności.
Ochrona danych
- Administrator dokłada szczególnej staranności do poszanowania prywatności Użytkowników Serwisu.
 - Ochrona danych odbywa się zgodnie z wymogami powszechnie obowiązujących przepisów prawa, a ich przechowywanie ma miejsce na zabezpieczonych serwerach.
 - Dane są przechowywane i przetwarzane przez Administratora z zachowaniem odpowiednich środków bezpieczeństwa.
 - Administrator zobowiązuje się:
- zapewnić dokładność i aktualizację przetwarzanych danych,
 - stosować środki bezpieczeństwa w celu zapewnienia odpowiedniej ochrony danych ze względu na ewentualny wpływ przetwarzania na prawa i wolności Użytkownika,
 - zawiadamiać Użytkownika, w terminach i przypadkach przewidzianych w obowiązujących przepisach prawa, o każdym naruszeniu danych osobowych,
 - zagwarantować zgodność operacji przetwarzania z przepisami prawa.
 
 
Uprawnienia
- Użytkownik ma prawo:
- dostępu do treści swoich danych – Użytkownik ma prawo uzyskać potwierdzenie czy Administrator przetwarza jego dane, a jeśli to ma miejsce, do uzyskania informacji jakie dane są przetwarzane, w jakich celach, czy dane są przekazywane odbiorcom, przez jaki okres są przechowywane, a także uzyskać informację o swoich prawach,
 - do poprawiania danych oraz ich sprostowania – dane zostaną niezwłocznie sprostowane lub poprawione w przypadku zgłoszenia żądania przez Użytkownika, gdy dane są niepełne Użytkownik może zgłosić dane uzupełniające,
 - żądania usunięcia danych w przypadkach przewidzianych prawem (prawo do „bycia zapomnianym”) – pomimo żądania usunięcia Administrator może zachować pewne dane osobowe w zakresie niezbędnym dla celów ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń lub zapewnienia bezpieczeństwa i ewentualnego zbadania prawdopodobnego oszustwa lub innego naruszenia,
 - cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie – cofnięcie zgody ma skutek od jego dokonania, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem; cofnięcie nie pociąga za sobą dla Użytkownika żadnych negatywnych konsekwencji,
 - ograniczyć przetwarzanie danych przez Administratora, gdy Użytkownik:
- kwestionuje prawidłowość swoich danych osobowych – Administrator ogranicza ich przetwarzanie na czas niezbędny do sprawdzenia prawidłowości danych,
 - w jego ocenie przetwarzanie jego danych jest niezgodne z prawem,
 
 
 - dane osobowe przestały być niezbędne dla celów Administratora, lecz osoba potrzebuje ich w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
 - wniósł sprzeciw wobec przetwarzania danych przez Administratora – ograniczenie następuje na czas niezbędny do rozpoznania sprzeciwu,
 - przenoszenia danych do innych administratorów – Użytkownik ma prawo otrzymać swoje dane osobowe, które przekazał Administratorowi, a następnie przesłać je do innego, wybranego przez siebie administratora, na żądanie Użytkownika przeniesienie zostanie dokonane bezpośrednio przez Administratora innemu administratorowi, jeżeli to technicznie możliwe,
 - wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych – wniesienie sprzeciwu możliwe jest jeżeli Administrator przetwarza dane Użytkownika w oparciu o jego prawnie uzasadniony interes; wniesienie sprzeciwu jest możliwe z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Użytkownika. W przypadku marketingu bezpośredniego sprzeciw może zostać wniesiony niezależnie do sytuacji Użytkownika,
 - wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych osobowych w przypadku uznania, że przetwarzanie danych przez Administratora narusza przepisy prawa krajowego i unijnego dotyczące ochrony danych osobowych.
 - W przypadku skorzystania z praw Użytkownik może skontaktować się z Administratorem za pośrednictwem danych kontaktowych znajdujących się w § 2 ust. 2 niniejszej Polityki Prywatności.
 - W przypadku skorzystania przez Użytkownika z jego praw Administrator spełnia żądanie lub odmawia jego spełnienia w terminie miesiąca. Jeżeli jednak z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań powyższy termin nie może zostać zachowany, Administrator poinformuje o przedłużeniu terminu o maksymalnie dwa kolejne miesiące i przyczynach przedłużenia.
 
Zgoda na używanie ciasteczek
- Przez używanie Serwisu Użytkownik wyraża zgodę na używanie ciasteczek i innych podobnych technologii zgodnie z niniejszą Polityką Prywatności.
 - Jeżeli Użytkownik nie zgadza się na używanie przez Administratora ciasteczek i/lub innych podobnych technologii, powinien zmienić ustawienia swojej przeglądarki w odpowiedni sposób lub zrezygnować z korzystania z Serwisu.
 
Co to są ciasteczka
- Ciasteczka to niewielkie pliki wysyłane przez serwer Serwisu, zapisywane i przechowywane na urządzeniach Użytkowników (komputerze, tablecie lub smartphonie) podczas gdy Użytkownik odwiedza różne strony w internecie. Ciasteczko zazwyczaj zawiera nazwę strony internetowej, z której pochodzi, „długość życia” ciasteczka (to znaczy czas jego istnienia) oraz przypadkowo wygenerowany unikalny numer służący do identyfikacji przeglądarki, z jakiej następuje połączenie ze stroną internetową. Kiedy przeglądarka ponownie połączy się ze stroną, witryna rozpoznaje rodzaj urządzenia, z którego łączy się Użytkownik. Parametry pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył. Ciasteczka ułatwiają więc korzystanie z wcześniej odwiedzonych witryn.
 - Gromadzone informacje dotyczą: adresu IP, typu wykorzystywanej przeglądarki, języka, rodzaju systemu operacyjnego, dostawcy usług internetowych, informacji o czasie i dacie, lokalizacji oraz informacji przesyłanych do witryny za pośrednictwem formularza kontaktowego.
 - Na Stronie wykorzystywane są następujące ciasteczka:
- „niezbędne” – umożliwiające korzystanie z Serwisu,
 - „wydajnościowe” – umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania z Serwisu,
 - „funkcjonalne” – umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację, np. w zakresie wybranego języka,
 - „reklamowe” – umożliwiające dostarczanie Użytkownikom ukierunkowanych treści reklamowych
 
 - Mechanizm ciasteczek jest bezpieczny dla urządzeń Użytkowników. W szczególności tą drogą nie jest możliwe przedostanie się do urządzeń Użytkowników wirusów lub innego niechcianego oprogramowania lub oprogramowania złośliwego.
 
Do czego wykorzystujemy ciasteczka
- Administrator używa ciasteczek w różnych celach:
- zapewnienia poprawnego działania Serwisu oraz jego bezpieczeństwa,
 - dostosowania zawartości Serwisu do preferencji Użytkownika,
 - optymalizacji korzystania z Serwisu oraz usprawniania funkcjonowania Serwisu,
 - monitorowania i sprawdzenia, w jaki sposób Użytkownicy korzystają z Serwisu,
 - zbierania anonimowych, zagregowanych statystyk.
 
 - Ciasteczka pozwalają rozpoznać podstawowe parametry urządzenia Użytkownika, takie jak typ urządzenia, rozdzielczość ekranu, kraj, z którego dochodzi do wejścia do Serwisu, dzięki którym możliwe jest odpowiednie wyświetlenie Serwisu.
 - Serwis zawiera linki i odnośniki do innych stron internetowych. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za zasady ochrony prywatności na nich obowiązujące.
 
Jak długo są przechowywane dane w ciasteczkach
- W Serwisie używane są dwa rodzaje ciasteczek – sesyjne oraz stałe.
 - Ciasteczka sesyjne pozostają na urządzeniu Użytkownika jedynie podczas korzystania z Serwisu.
 - Ciasteczka stałe pozostają na urządzeniu Użytkownika tak długo jak mają ustawiony „czas życia” lub do momentu kiedy zostaną usunięte.
 
Używanie ciasteczek podmiotów trzecich
Użytkownik korzystając z Serwisu może otrzymywać ciasteczka pochodzące od współpracujących z Administratorem podmiotów trzecich takich jak np. Facebook, Instagram. Więcej informacji na temat tych ciasteczek Użytkownik może znaleźć na stronach internetowych tych podmiotów.
Jak zmienić ustawienia przeglądarki lub usunąć ciasteczka
- Większość przeglądarek internetowych jest ustawionych na automatyczne przyjmowanie ciasteczek. Można jednak zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby ciasteczka były blokowane – w całości lub w jakiejś części.
 - Jeżeli Użytkownik zablokuje używane przez Administratora ciasteczka, może to negatywnie wpłynąć na wygodę korzystania z Serwisu, np. Użytkownik nie będzie w stanie odwiedzić pewnych obszarów Serwisu. Uniemożliwione zostanie także zbieranie anonimowych informacji na temat używania Serwisu w celu poprawiania zawartości.
 
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- O wszelkich zmianach lub uzupełnieniach Polityki Prywatności Administrator poinformuje Użytkowników poprzez zamieszczenie informacji w Serwisie, a w przypadku istotnych zmian także poprzez odrębne powiadomienia na wskazany przez Użytkowników adres e-mail.
 - Polityka prywatności nie ogranicza żadnych uprawnień przysługujących Użytkownikom zgodnie z przepisami prawa.
 - Pytania związane z Polityką Prywatności należy kierować na dane wskazane w § 2 ust. 2 niniejszej Polityki Prywatności.