Polityka prywatności

POLITYKA PRYWATNOŚCI

POLITYKA PRYWATNOŚCI

 

1POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

Niniejsza Polityka prywatności określa zasady przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem strony internetowej dostępnej pod adresem www.ibipolska.pl (dalej: Serwis) oraz wykorzystywania ciasteczek.

 

DANE OSOBOWE

2 Administrator i dane kontaktowe

 

  1. Administratorem danych osobowych Użytkowników Serwisu jest IBI Holdings Trust spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Złota 59, 00-120 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem0000799206, NIP 7010940174 REGON 384108599, kapitał zakładowy 5.000 zł. (dalej: Administrator).
  2. W sprawie ochrony danych osobowych Użytkownicy Serwisu mogą skontaktować się z Administratorem pod adresami:
    1. adres: Złota 59, 00-120 Warszawa,
    2. e-mail: biuro@ibipolska.pl,
    3. tel: +48 22 490 48 75.

 

3 Przetwarzane dane

 

  1. Użytkownicy Serwisu pozostają anonimowi do czasu dobrowolnego podania przez nich swoich danych osobowych.
  2. W przypadku korzystania z Serwisu przez Użytkownika informacje zawarte w logach systemowych (np. adres IP) wykorzystywane są przez Administratora w celach technicznych związanych z działaniem Serwisu oraz w celach statystycznych.
  3. Skorzystanie z formularza kontaktowego znajdującego się w Serwisie wymaga zamieszczenia danych osobowych w postaci nazwa firmy, NIP, numer księgi wieczystej i adres nieruchomości, imię, numer telefonu oraz adres e- mail.

 

4 Cele i podstawy prawne przetwarzania danych

 

  1. Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników Serwisu zgodnie z regulacjami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r., w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych i uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej RODO) oraz ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2019 r., poz 1781 t.j. ze zm.).
  2. Administrator przetwarza dane osobowe w celu:
    1. umożliwienia Administratorowi kontaktu z Użytkownikiem Serwisu kontaktującym się z Administratorem za pośrednictwem formularza kontaktowego, w tym przesłania odpowiedzi (podstawa prawna: 6 ust. 1 litera f) RODO),
    2. jeżeli dojdzie do zawarcia umowy z Administratorem – umożliwienia Administratorowi prawidłowej realizacji umowy (podstawa prawna: 6 ust. 1 litera b) RODO),
    3. jeżeli dojdzie do zawarcia umowy z Administratorem – realizacji ciążących na Administratorze obowiązków wynikających z obowiązującego prawa (podstawa prawna: 6 ust. 1 litera c) RODO),
    4. jeśli dojdzie do zawarcia umowy z Administratorem – otrzymania informacji marketingowych po uprzednim udzieleniu zgody (podstawa prawna: 6 ust. 1 litera a) RODO),
    5. jeżeli dojdzie do zawarcia umowy z Administratorem – ewentualnego dochodzenia roszczeń cywilnoprawnych lub obrony przed takimi roszczeniami (podstawa prawna: 6 ust. 1 litera f) RODO),
    6. danych przestawicieli i pracowników klientów w celu rozpatrzenia wniosku o udzielenie pożyczki, przedłożenia oferty, ewentualnego zawarcia i wykonania umowy (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 litera f) RODO),
    7. analiz statystycznych (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 litera f) RODO).
  3. Przekazanie przez Użytkownika jego danych jest dobrowolne, jednak konieczne do skontaktowania z Administratorem. Brak wskazania danych uniemożliwi kontakt ze strony Administratora oraz udzielenie odpowiedzi.

 

5 Sposób przetwarzania danych osobowych

 

  1. Dane osobowe przetwarzane są:
    1. zgodnie z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych oraz RODO,
    2. zgodnie z wdrożonymi wewnętrznymi procedurami dotyczącymi ochrony danych osobowych,
    3. w zakresie niezbędnym do udzielenia odpowiedzi lub zawarcia, ukształtowania treści umowy, zmiany bądź jej rozwiązania,
    4. w zakresie niezbędnym do wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów, a przetwarzanie nie narusza praw i wolności osoby, której dane dotyczą.
  2. Dane osobowe przetwarzane są w głównie w formie elektronicznej i/lub papierowej, poprzez zapisywanie, przetwarzanie, archiwizację i przekazywanie danych, także z wykorzystaniem narzędzi informatycznych. Narzędzia i nośniki wykorzystywane w procesie przetwarzania danych pozwalają na zapewnienie bezpieczeństwa i poufności danych.
  3. Dane nie są profilowane (jednak przy rozpoznawaniu wniosku o pożyczkę Administrator może korzystać z wyników profilowania przekazanych przez Biuro Informacji Gospodarczej lub Biuro Informacji Kredytowej).
  4. Decyzja nie jest podejmowana w sposób zautomatyzowany.

 

6 Udostępnianie i powierzanie danych osobowych

 

  1. Administrator ma prawo udostępniać dane osobowe podmiotom upoważnionym na podstawie właściwych przepisów prawa (np. organom ścigania lub innym osobom w zakresie niezbędnym do przestrzegania prawa).
  2. Dane osobowe mogą być ujawnione pracownikom lub współpracownikom Administratora, a także podmiotom udzielającym wsparcia Administratorowi na zasadzie zleconych usług i zgodnie z zawartymi umowami powierzenia (np. dostawcy oprogramowania, dostawcy z obszarów: księgowość, hosting, zarządzanie stroną internetową), podmiotom świadczącym usługi pocztowe, kurierskie.
  3. Każdy z wyżej wskazanych podmiotów zostanie wybrany z należytą starannością pod względem posiadanego względem nich zaufania na rynku, zapewnienia bezpieczeństwa danych osobowych, a ponadto obowiązków nałożonych na nich poprzez umowy zawarte z
  4. W przypadku planowanego przekazania danych innym podmiotom niż wyżej wskazane Użytkownik zostanie o tym powiadomiony i poproszony o wyrażenie zgody.
  5. Dane mogą zostać przekazane poza teren Unii Europejskiej wyłącznie, gdy konieczność ta będzie wynikać z zawartej z Użytkownikiem umowy, jedynie po zastosowaniu odpowiednich gwarancji wymaganych obowiązującymi przepisami prawa.

 

7 Okres przechowywania danych osobowych

 

  1. Dane osobowe przechowywane będą:
    1. w zakresie komunikacji: przez okres niezbędny do prawidłowej realizacji komunikacji,
    2. w zakresie umowy: przez okres obowiązywania obowiązków wynikających z zawartej z Użytkownikiem umowy lub do czasu wyegzekwowania przestrzegania obowiązującej umowy,
    3. w zakresie obowiązków wynikających z przepisów prawa: do czasu ustania obowiązków prawnych (łącznie z wnioskami organów),
    4. w zakresie marketingu: do czasu cofnięcia zgody,
    5. w zakresie roszczeń: do czasu rozwiązania sporów, utrzymania bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom,
    6. w zakresie statystyki: w okresie 2 lat.
  2. Dane osobowe osób niekorzystających z formularza kontaktowego znajdującego się w Serwisie będą przechowywane przez okres posiadania zapisanych na urządzeniach plików cookies. Szczegóły korzystania z ciasteczek znajdują się w § 10 i następnych niniejszej Polityki Prywatności.

 

8 Ochrona danych

 

  1. Administrator dokłada szczególnej staranności do poszanowania prywatności Użytkowników Serwisu.
  2. Ochrona danych odbywa się zgodnie z wymogami powszechnie obowiązujących przepisów prawa, a ich przechowywanie ma miejsce na zabezpieczonych serwerach.
  3. Dane są przechowywane i przetwarzane przez Administratora z zachowaniem odpowiednich środków bezpieczeństwa.
  4. Administrator zobowiązuje się:
    1. zapewnić dokładność i aktualizację przetwarzanych danych,
    2. stosować środki bezpieczeństwa w celu zapewnienia odpowiedniej ochrony danych ze względu na ewentualny wpływ przetwarzania na prawa i wolności Użytkownika,
    3. zawiadamiać Użytkownika, w terminach i przypadkach przewidzianych w obowiązujących przepisach prawa, o każdym naruszeniu danych osobowych,
    4. zagwarantować zgodność operacji przetwarzania z przepisami prawa.

 

9 Uprawnienia

 

  1. Użytkownik ma prawo:
    1. dostępu do treści swoich danych – Użytkownik ma prawo uzyskać potwierdzenie czy Administrator przetwarza jego dane, a jeśli to ma miejsce, do uzyskania informacji jakie dane są przetwarzane, w jakich celach, czy dane są przekazywane odbiorcom, przez jaki okres są przechowywane, a także uzyskać informację o swoich prawach,
    2. do poprawiania danych oraz ich sprostowania – dane zostaną niezwłocznie sprostowane lub poprawione w przypadku zgłoszenia żądania przez Użytkownika, gdy dane są niepełne Użytkownik może zgłosić dane uzupełniające,
    3. żądania usunięcia danych w przypadkach przewidzianych prawem (prawo do „bycia zapomnianym”) – pomimo żądania usunięcia Administrator może zachować pewne dane osobowe w zakresie niezbędnym dla celów ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń lub zapewnienia bezpieczeństwa i ewentualnego zbadania prawdopodobnego oszustwa lub innego naruszenia,
    4. cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie – cofnięcie zgody ma skutek od jego dokonania, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem; cofnięcie nie pociąga za sobą dla Użytkownika żadnych negatywnych konsekwencji,
    5. ograniczyć przetwarzanie danych przez Administratora, gdy Użytkownik:
      1. kwestionuje prawidłowość swoich danych osobowych – Administrator ogranicza ich przetwarzanie na czas niezbędny do sprawdzenia prawidłowości danych,
      2. w jego ocenie przetwarzanie jego danych jest niezgodne z prawem,
  • dane osobowe przestały być niezbędne dla celów Administratora, lecz osoba potrzebuje ich w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
  1. wniósł sprzeciw wobec przetwarzania danych przez Administratora – ograniczenie następuje na czas niezbędny do rozpoznania sprzeciwu,
  1. przenoszenia danych do innych administratorów – Użytkownik ma prawo otrzymać swoje dane osobowe, które przekazał Administratorowi, a następnie przesłać je do innego, wybranego przez siebie administratora, na żądanie Użytkownika przeniesienie zostanie dokonane bezpośrednio przez Administratora innemu administratorowi, jeżeli to technicznie możliwe,
  2. wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych – wniesienie sprzeciwu możliwe jest jeżeli Administrator przetwarza dane Użytkownika w oparciu o jego prawnie uzasadniony interes; wniesienie sprzeciwu jest możliwe z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Użytkownika. W przypadku marketingu bezpośredniego sprzeciw może zostać wniesiony niezależnie do sytuacji Użytkownika,
  3. wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych osobowych w przypadku uznania, że przetwarzanie danych przez Administratora narusza przepisy prawa krajowego i unijnego dotyczące ochrony danych osobowych.
  1. W przypadku skorzystania z praw Użytkownik może skontaktować się z Administratorem za pośrednictwem danych kontaktowych znajdujących się w § 2 ust. 2 niniejszej Polityki Prywatności.
  2. W przypadku skorzystania przez Użytkownika z jego praw Administrator spełnia żądanie lub odmawia jego spełnienia w terminie miesiąca. Jeżeli jednak z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań powyższy termin nie może zostać zachowany, Administrator poinformuje o przedłużeniu terminu o maksymalnie dwa kolejne miesiące i przyczynach przedłużenia.

 

CIASTECZKA

10 Zgoda na używanie ciasteczek

 

  1. Przez używanie Serwisu Użytkownik wyraża zgodę na używanie ciasteczek i innych podobnych technologii zgodnie z niniejszą Polityką Prywatności.
  2. Jeżeli Użytkownik nie zgadza się na używanie przez Administratora ciasteczek i/lub innych podobnych technologii, powinien zmienić ustawienia swojej przeglądarki w odpowiedni sposób lub zrezygnować z korzystania z Serwisu.

 

11 Co to są ciasteczka

 

  1. Ciasteczka to niewielkie pliki wysyłane przez serwer Serwisu, zapisywane i przechowywane na urządzeniach Użytkowników (komputerze, tablecie lub smartphonie) podczas gdy Użytkownik odwiedza różne strony w internecie. Ciasteczko zazwyczaj zawiera nazwę strony internetowej, z której pochodzi, „długość życia” ciasteczka (to znaczy czas jego istnienia) oraz przypadkowo wygenerowany unikalny numer służący do identyfikacji przeglądarki, z jakiej następuje połączenie ze stroną internetową. Kiedy przeglądarka ponownie połączy się ze stroną, witryna rozpoznaje rodzaj urządzenia, z którego łączy się Użytkownik. Parametry pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył. Ciasteczka ułatwiają więc korzystanie z wcześniej odwiedzonych witryn.
  2. Gromadzone informacje dotyczą: adresu IP, typu wykorzystywanej przeglądarki, języka, rodzaju systemu operacyjnego, dostawcy usług internetowych, informacji o czasie i dacie, lokalizacji oraz informacji przesyłanych do witryny za pośrednictwem formularza kontaktowego.
  3. Na Stronie wykorzystywane są następujące ciasteczka:
    1. „niezbędne” – umożliwiające korzystanie z Serwisu,
    2. „wydajnościowe” – umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania z Serwisu,
    3. „funkcjonalne” – umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację, np. w zakresie wybranego języka,
    4. „reklamowe” – umożliwiające dostarczanie Użytkownikom ukierunkowanych treści reklamowych
  4. Mechanizm ciasteczek jest bezpieczny dla urządzeń Użytkowników. W szczególności tą drogą nie jest możliwe przedostanie się do urządzeń Użytkowników wirusów lub innego niechcianego oprogramowania lub oprogramowania złośliwego.

 

12 Do czego wykorzystujemy ciasteczka

 

  1. Administrator używa ciasteczek w różnych celach:
    1. zapewnienia poprawnego działania Serwisu oraz jego bezpieczeństwa,
    2. dostosowania zawartości Serwisu do preferencji Użytkownika,
    3. optymalizacji korzystania z Serwisu oraz usprawniania funkcjonowania Serwisu,
    4. monitorowania i sprawdzenia, w jaki sposób Użytkownicy korzystają z Serwisu,
    5. zbierania anonimowych, zagregowanych statystyk.
  2. Ciasteczka pozwalają rozpoznać podstawowe parametry urządzenia Użytkownika, takie jak typ urządzenia, rozdzielczość ekranu, kraj, z którego dochodzi do wejścia do Serwisu, dzięki którym możliwe jest odpowiednie wyświetlenie Serwisu.
  3. Serwis zawiera linki i odnośniki do innych stron internetowych. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za zasady ochrony prywatności na nich obowiązujące.

 

13 Jak długo są przechowywane dane w ciasteczkach

 

  1. W Serwisie używane są dwa rodzaje ciasteczek – sesyjne oraz stałe.
  2. Ciasteczka sesyjne pozostają na urządzeniu Użytkownika jedynie podczas korzystania z Serwisu.
  3. Ciasteczka stałe pozostają na urządzeniu Użytkownika tak długo jak mają ustawiony „czas życia” lub do momentu kiedy zostaną usunięte.

 

14 Używanie ciasteczek podmiotów trzecich

 

Użytkownik korzystając z Serwisu może otrzymywać ciasteczka pochodzące od współpracujących z Administratorem podmiotów trzecich takich jak np. Facebook, Instagram. Więcej informacji na temat tych ciasteczek Użytkownik może znaleźć na stronach internetowych tych podmiotów.

 

15 Jak zmienić ustawienia przeglądarki lub usunąć ciasteczka

 

  1. Większość przeglądarek internetowych jest ustawionych na automatyczne przyjmowanie ciasteczek. Można jednak zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby ciasteczka były blokowane – w całości lub w jakiejś części.
  2. Jeżeli Użytkownik zablokuje używane przez Administratora ciasteczka, może to negatywnie wpłynąć na wygodę korzystania z Serwisu, np. Użytkownik nie będzie w stanie odwiedzić pewnych obszarów Serwisu. Uniemożliwione zostanie także zbieranie anonimowych informacji na temat używania Serwisu w celu poprawiania zawartości.

 

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

16

  1. O wszelkich zmianach lub uzupełnieniach Polityki Prywatności Administrator poinformuje Użytkowników poprzez zamieszczenie informacji w Serwisie, a w przypadku istotnych zmian także poprzez odrębne powiadomienia na wskazany przez Użytkowników adres e-mail.
  2. Polityka prywatności nie ogranicza żadnych uprawnień przysługujących Użytkownikom zgodnie z przepisami prawa.
  3. Pytania związane z Polityką Prywatności należy kierować na dane wskazane w § 2 ust. 2 niniejszej Polityki Prywatności.

    Yes

      Yes
      We use cookies to offer you a better browsing experience, analyze site traffic, personalize content, and serve targeted advertisements. if you continue to use this site, you consent to our use of cookies.